odcięcie mocy octavia 1 110km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • etr
    Classic
    • 2018
    • 1

    odcięcie mocy octavia 1 110km

    Woocash78,
    Siemasz koleszko. Chciałem się spytać jak rozwiązałeś problem stabilizatora. U mnie stuka z przodu prawy i chciałem się podpytać co i jak bo widmo 5 stówek trochę mnie przeraził...tym bardziej ze to czas Świąt i Sylwestra.
    Może znalazłeś jakiś komplet naprawczy. Może jakieś numery?

    Pozdro.
  • etr
    Ambiente
    • 2014
    • 132

    #2
    odcięcie mocy octavia 1 110km

    dziś zauważyłem dziwny problem, aczkolwiek gdy zapalę auto i zmieniam bieg przy 3500tys to przy prędkości 100-110km/h mam dosłownie odcięcie mocy, gaz w podłodze a auto nie idzie. Zgasiłem więc silnik, zapaliłem ponownie i wtedy zmieniałem biegi tak jak zawsze - przy 2000-2100tys, tego problemu nie było, do 140stu szedł normalnie (więcej nie szło, droga nie pozwalała). Zamówiłem dziś kabel diagnostyczny, chcę zobaczyć co wykryje. Ale piszę do was, bo na pewno spotkaliście się z takim problemem, dzięki za zainteresowanie

    Komentarz

    • mkielcem
      Classic
      • 2014
      • 26

      #3
      Poszukaj "notlauf"

      Komentarz

      • aniol
        RS
        • 2012
        • 5228
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        etr, Typowy objaw silników doładowanych turbiną ze zmienną geometrią
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        Pozdrawiam ANIOL

        Komentarz

        • michu69
          Classic
          • 2011
          • 11

          #5
          Re: odcięcie mocy octavia 1 110km

          Najprawdopodobniej blokują się kierowniczki w turbinie. Turbina ze zmienną geometrią musi być od czasu do czasu "przejechana" w sposób dynamiczny.

          Komentarz

          • etr
            Ambiente
            • 2014
            • 132

            #6
            Zamieszczone przez aniol
            etr, Typowy objaw silników doładowanych turbiną ze zmienną geometrią
            a naprawa tego może być mocno kosztowna?
            Octavię kupiłem miesiąc temu, zrobiłem 1000km i jeździłem oszczędnie, zmiania biegu przy 2000tys obrotów, na początku wiadomo- trzeba było wytestować więc i do 4000tys. Ale ogólnie ekonomicznie - spalanie 5,2l/100km na komputerze

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              etr, koszt zależy od tego czy potrzebne będzie tylko czyszczenie czy regeneracja całego turbo nietrudno się domyśleć, że to drugie to bardziej kosztowna impreza
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • etr
                Ambiente
                • 2014
                • 132

                #8
                Zamieszczone przez rafiki
                etr, koszt zależy od tego czy potrzebne będzie tylko czyszczenie czy regeneracja całego turbo nietrudno się domyśleć, że to drugie to bardziej kosztowna impreza
                ojjj to nie za fajnie zobaczę jeszcze co wyjdzie jak podepnę kabel do diagnostyki. Ale widzę że trzeba się za portfel łapać.

                Komentarz

                • PiotreQ
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 224
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Ile przelotu ma ?

                  Komentarz

                  • etr
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 132

                    #10
                    Zamieszczone przez PiotreQ
                    Ile przelotu ma ?
                    tzn? masz na myśli przebieg? 272k, ale zapewne nieoryginalny jest

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      etr, Tak na przyszłość.W turbinach za zmienną geometrią kierownice zaczynają pracować od 1950obr/min.Mniej więcej.Zmieniając biegi przy 2000tys.praktycznie kierownice nie pracują,nie ma przedmuchu i zbierają się sadze zasyfiając je.Dlatego ważny jest styl jazdy tzn.zmieniać biegi na wyższych obrotach.Ja np.jak nie mam przynajmniej 3000tys.to nawet nie tykam lewarka biegów.Spalanie 5,2l/100km to wynik jazdy stówką na autostradzie ale nie po mieście.Przelicz sobie czy sie opłaca jezdzić ekonomicznie i co np.3 miesiące czyścić turbine (u mnie koszt 500-600zł u b.dobrego fachmana)czy lepiej dmuchać turbine i spalanie bedzie większe o litr.Ja już to przerabiałem i dlatego moja octavka nie zna zmiany biegów przy 2000tys.obr/min.Twój wybór Jest jeszcze jedna ważna rzecz :!: Na początek posprawdzaj węże,n-75,przepływke.Turbina na końcu.I zobacz co ci powie vag.
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • PiotreQ
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 224
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        aniol@
                        Bez przesady nie trzeba tez tak zawsze ciąć, ale ja swoje turbo (tez mam asv) raz na 2-3 dni porzadnie przedmucham przyspieszaajac do 4k rpm a ta ze do roboty mam 9km to jade spokojnie bo silnik jest w pelni rozgrzany jak dojeżdżam

                        Komentarz

                        • etr
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 132

                          #13
                          No tak w zasadzie masz rację. Musze chociaż raz na jakiś czas przedmuchac turbine żeby ten nagar się nie osadzal. Zacznę od tego co mówisz. Mam nadzieję że mój portfel nieuucierpi za mocno

                          Komentarz

                          • pekool
                            Rider
                            • 2012
                            • 321
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Diesel nie lubi miasta, jak ktos jezdzi tylko po miescie wczesniej czy pozniej bedzie mial problem z turbo. Ja do pracy mam 20km z czego 15 pokonuje trasa S8 i tam mozna rure wyprostowac...
                            pekool

                            Komentarz

                            • aniol
                              RS
                              • 2012
                              • 5228
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              PiotreQ, Każdy kierowca ma swój styl jazdy :szeroki_usmiech
                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                              Pozdrawiam ANIOL

                              Komentarz

                              • etr
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 132

                                #16
                                Jak dmuchasz mocniej to tak na każdym biegu do tych 3 tys czy na piątce bardziej? BTW, te przewody itp to droga sprawa?
                                Edit, ten mój styl jazdy chyba za delikatny :roll:

                                Komentarz

                                • aniol
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 5228
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  etr, Jedynke używam do ruszania.Najwięcej cisne na 3,4,5 biegu.Co nie oznacza że jest to 4200tys.obr.Przewody nie są drogie,kupuje sie je na metr bieżący.Jak już by ci przyszło je wymienić to najlepsze są silikonowe.

                                  [ Dodano: Pon 03 Lis, 14 21:27 ]
                                  Np.takie jak w linku zależnie jaka średnica jest potrzebna
                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                  Pozdrawiam ANIOL

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    @etr
                                    Logi zrob. Bo kompletnie nie wiesz na czym stoisz
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • etr
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 132

                                      #19
                                      Najpierw musze znaleźć jakiś poradnik jak się robi logi

                                      Komentarz

                                      • aniol
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 5228
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        etr, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2956
                                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                        Pozdrawiam ANIOL

                                        Komentarz

                                        • mruczek212
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 23

                                          #21
                                          aniol a jak to się ma do silnika ALH który też ma zmienną geometrię łopatek w turbinie?? Mam od czasu do czasu go przy butować ?? Bo powiem że Skodzianką w tygodniu jeździ żona, a jest ona w miarę spokojną osobą i wolałbym żeby dalej taką była za kierownicą (po mieście robi w tygodniu z 20km a poza miastem prawie 180km, ale jeździ tak 2 tyś obrotów) Ale jak ja w siądę za kółkiem na weekendach to trochę ją przepędzam z kilka kilometrów po 3-4 tyś., ale czy to wystarczy aby nie mieć problemów z turbinką ??
                                          Dobra Skoda to podstawa

                                          Komentarz

                                          • PiotreQ
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 224
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            TDI nie lubi emeryckiej jazdy
                                            SDI trzeba było jej kupić

                                            Komentarz

                                            • mruczek212
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 23

                                              #23
                                              PiotreQ, możliwe tyle że ja też nie lubię takiej jazdy, wolę depnąć i podoba mi się jak te auto odchodzi Jednak kobieta jest kobietą.
                                              Dobra Skoda to podstawa

                                              Komentarz

                                              • PiotreQ
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 224
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                No to wydaje mi sie ze jak raz na tydzien przedmuchasz ja >3000 rpm przez kilka km to bedzie ok.

                                                Komentarz

                                                • aniol
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 5228
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  mruczek212, Jeżeli chodzi o silniki doładowane turbiną ze zmienną geometrią to jest takie nie pisane prawo jak to mówią.Jak autko jest w większym stopniu użytkowane po mieście to zaleca się przynajmniej raz w tygodniu do porządku przedmuchać turbinke.
                                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                                  Pozdrawiam ANIOL

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...